ETHTRADE BITCOIN

ALUAN

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Semoga anda mendapat sedikit sebanyak manfaat dari blog ini. Saya suka membaca buku buku pembangunan diri dan motivasi sejak tahun 1990an semasa belajar di universiti. Banyak juga ilmu motivasi dan pembangunan diri atau modal insan yang saya perolehi semasa penglibatan dalam industri multi level marketing atau network marketing. Ebook Network Marketing, IMPIAN ANDA MENJADI REALITI http://goo.gl/Q4lAIS

Sepanjang kerjaya sebagai guru, saya suka memberi kesedaran dan motivasi supaya pelajar bersemangat memajukan diri dalam akademik, badan berunifrom dan sukan. 

Konsep motivasi yang mula mula diperkenalkan kepada pelajar pada tahun 2003 ialah WAWASAN DIRI PELAJAR yang terdiri dari 5 perkara iaitu BELA NASIB DIRI, BELA NASIB KELUARGA, GENGGAM KEIMANAN, GENGGAM KEJAYAAN, GENGGAM KECEMERLANGAN.

Seterusnya pada tahun 2007 saya perkenalkan MOTIVASI MODAL INSAN JUARA. 
Penerangan konsep motivasi ini boleh dibaca dengan mengklik menu diatas. MOTIVASI MODAL INSAN JUARA mempunyai RASIONAL dan OBJEKTIF tersendiri. Aspek penting yang ditekankan ialah SEMANGAT JUARA, PEMIKIRAN JUARA, SIKAP JUARA, ILMU JUARA, KEMAHIRAN JUARA dan PENGALAMAN JUARA. Ebook
Motivasi Modal Insan Juara http://goo.gl/Q4lAIS



Disamping memotivasikan dan memberi kesedaran kepada pelajar, saya juga memikirkan cara mengulangkaji yang terbaik kepada pelajar. TEKNIK FOKUS PINTAR A+ adalah satu cara untuk pelajar mengulangkaji dengan sistematik bagi subjek KIMIA SPM. Ebook
Teknik Ulangkaji Fokus Pintar A+ http://goo.gl/Q4lAIS



TAMAN INSPIRASI JUARA adalah satu idea untuk menanamkam pemikiran dan sikap positif dalam diri pelajar sekolah dan mahasiswa IPT melalui penglihatan dan pembacaan perkataan tertentu yang di letakkan di sesuatu taman yang selalu dilalui atau dilihat oleh pelajar sepanjang hari persekolahan. Ebook
Taman Inspirasi Juara


Dapat diskaun berbelanja guna mykad anda, pengaktifan FREE, klik
http://mssp-sys.aj.my/JoinUs/JoinUs.aspx?a=iiQMjZSY9DO5Wql4ivKjCQ%3D%3D
website syarikat www.mykad.aj.my

Semoga kandungan blog ini memberi manfaat kepada semua. Saya mohon kemaafan jika terdapat sebarang kekurangan di dalam blog ini. Terima kasih kerana sudi membaca.

Wabillahitaufik walhidayah.. datang lagi selalu

TEXT DAN GAMBAR AKTIFKAN MYKAD


Assalamualaikum, salam sejahtera
Dapat diskaun berbelanja guna mykad anda, pengaktifan FREE, klik

http://mssp-sys.aj.my/JoinUs/JoinUs.aspx?a=iiQMjZSY9DO5Wql4ivKjCQ%3D%3D
website syarikat www.mykad.aj.my

PENGAKTIFAN MYKAD



Assalamualaikum dan salam sejahtera
BAGAIMANA HARI HARI DAPAT DISKAUN BELI BARANG
Aktifkan/Daftar nombor mykad dlm sistem MSSP adalah PERCUMA;



Dapat diskaun berbelanja guna mykad anda, pengaktifan FREE, klik
http://mssp-sys.aj.my/JoinUs/JoinUs.aspx?a=131021047319
website syarikat www.mykad.aj.my

Faedahnya;
1.Dpt diskaun bila membeli di kedai yg telah sertai MSSP.
2.Dapat nilai mata RM1=1Mata, boleh tebus barang, tiada expired date.
3.Tiada yuran tahunan
4.Tiada tarikh luput
5.Tiada bawa kad lain, hanya nombor mykad.



BERBELANJA HARGA DISKAUN GUNA MYKAD

Senarai kedai dapat DISKAUN guna MYKAD  

BUGATTI VEYRON WHITE


MERC SLK AMG 1


MERC SLK AMG GREY


BUGATTI VEYRON DARK BLUE


FERRARI 458 MERAH


BMW MERAH SALOON


BUGATTI VEYRON BLACK

BMW PUTIH SALOON


SPORT MERAH TEPI PANTAI


MERC SLK AMG 1


page mykadsmartshopper

Saturday 23 June 2012

PENGENALAN GOLD CREST PAVILLION

PENGENALAN
Goldcrest Pavilion Sdn Bhd (GCP)adalah sebuah syarikat berdaftar milik bumiputra sepenuhnya.Diitubuhkan secara rasmi dan diperbadankan di bawah akta syarikat 1965 pada 26 Mac 2009 sebagai pembekal barang kemas, jongkong emas, dinar emas, dan syiling emas. 

GCP juga menyediakan perkhidmatan membeli sebarang bentuk emas seperti emas 999,950,916,835.750 dan 535,merangkumi sebarang jenis emas terpakai,lusuh atau rosak.

Pada tahun 2011,GCP telah merasmikan pembukaan pejabat baru di Bandar Baru Nilai yang telah menjadi Ibu Pejabat syarikat yang menempatkan bahagian operasi dan pengurusan syarikat.
GCP hanya menjalankan peniagaan jual beli emas SAHAJA dan tidak terlibat dgn perniagaan berunsur skim pelaburan emas,skim piramid, multilevel marketing, dan sebarang aktiviti yang menyalahi akta AMLAA, AMLATFA, BAFIA dan SC. 

GCP ditubuhkan oleh sepasang suami isteri iaitu  Shamsul anuar b. Md Ali berasal dari Felda Gedangsa Hulu Selangor & Norliza bt Ngatiman berasal dari Desa Temu Jodoh Segamat yang merupakan bekas guru dan telah berkhidmat selama 11 tahun dlm bidang perguruan. 
Bersandarkan pengalaman dan kepakaran mendidik modal insan serta kajian yg dilakukan dalam industri emas, beliau telah membuat keputusan utk bergiat secara sepenuh masa dalam industri emas dgn memberi peluang kepada Bumiputra khasnya utk menceburi bidang perniagaan emas. 

Bagi membantu usahawan-usahawan emas di bawah naungan GCP, bantuan modal diberikan khusus kepada pengedar-pengedar yang aktif. Kini GCP merupakan platform terunggul yang telah melahirkan ramai usahawan dan jutawan emas.

PRODUK UTAMA 
Bagi menggalakkan masyarakat menyimpan emas tulin, GCP telah mengeluarkan Rantai Tangan emas 999 dan 916 sebagai produk utama. 
Selain itu GCP telah mengeluarkan Gold bar 999 dan dinar sendiri iaitu DINAR GCP yang berketulinan 999.9 mengikut piawaian matawang dinar yang digunakan pada zaman Rasulullah S.A.W. 
GCP juga merupakan pembekal sah jongkong emas PAMP SUISSE keluaran PAMP S.A Switzerland. 
Produk GCP yang terkini ialah Silver Bar 10g,20g,50g dan 100g.


VISI 
Simpanan emas menjamin masa depan 

MISI
Mendidik masyarakat tentang pentingnya simpanan emas untuk kelangsungan hidup sewaktu kegawatan ekonomi dan politik. 
Melahirkan masyarakat yang celik ilmu tentang emas yang kalis inflasi. 
Memberi peluang kepada Bumiputra untuk meningkatkan ekonomi melalui simpanan emas dan perniagaan emas. 

 SYARAT PENGEDAR  SAH GCP 
1)Satu salinan kad pengenalan 

2)Dua keping gambar ukuran passport 

3)Salinan bil elektrik/air/telefon kediaman terkini. 

4)Yuran Keahlian/Pendaf taran PROMOSI: RM1,000 seumur hidup anda akan mendapat keistimewaan/faedah sbg pengedar, bisness kad dan i’d tag. Boleh diposkan atau email,bagi tujuan mendapatkan id tag.


KEISTIMEWAAN / FAEDAH MENJADI PENGEDAR 
1)Membeli emas 999 dengan harga MURAH iaitu diskaun sehingga 8% daripada harga pelanggan di web GCP & spread jual semula kpd GCP serendah 5%. 

2)MODAL disediakan dalam bentuk stok emas. 

3)MODAL wang tunai disediakan untuk membeli semula produk yang telah dijual. 

4)MODAL wang tunai disediakan untuk membeli emas terpakai. 

5)Perkhidmatan penghantaran PERCUMA. 

6)Perkhidmatan selepas jualan 

7)Insentif Pengedar (ganjaran wang tunai kpd pengedar) 

8)Bantuan pemasaran di akhbar & majalah 

9) Seminar PERCUMA utk pengedar & prospek 

10) Personal Coaching dgn pemilik GCP secara PERCUMA. 

CARA MENDAFTAR 
1) Buka website http://gcp.com.my/

2) Klik register dan masukkan nama dan nombor I’d introducer
Zaiful Bin Zakaria
Kod dealer :_________

3) Isi borang yg disediakan dan ikut arahan hingga akhir.

4) Bank in RM1k ke akaun Maybank 505103003954 dan email bukti bayaran sales@gcp.com.my  atau sms ke 013-3180447,taipkan nama penuh dan time bank in.
Pendaftaran dan tempahan emas (jika ada) akan diproses oleh pihak GCP dalam tempoh 24jam mengikut masa bayaran dibuat.

Kata nama/kata laluan akan dihantar melalui email dan sms.
Untuk memudahkan urusan pendaftaran,anda boleh sms nama penuh dan time bank in anda kepada saya untuk saya follow up.

Tiada syarat belian wajib..
Tiada target sales..
Tiada tamat tempoh keahlian..

Sekiranya anda membuat tempahan:
Sebelum emas dihantar (jika ada buat tempahan), Pihak GCP akan menghubungi pengedar utk memaklumkan bayaran tambahan harga emas yang perlu dibayar.(mengikut harga emas pengedar semasa).

Sekiranya tidak dapat email bukti pembayaran,boleh fax atau mms.Sebarang kesulitan boleh rujuk dengan saya,hubungi 013 3293028 atau add sy di fb
-Zaiful Zakaria

PENGALAMAN SYARIKAT
Lembaga Pengarah dan pengurusan Goldcrest Pavilion Sdn Bhd mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang jual beli emas.Syarikat menjanjikan urusniaga yang telus dalam setiap urusan jual beli.Kepuasan pelanggan adalah merupakan keutamaan syarikat.

Pihak syarikat juga telah mengadakan banyak seminar di seluruh negara yang bertujuan  untuk mendidik masyarakat tentang kepentingan menyimpan emas.Ini adalah selari dengan visi syarikat iaitu “Simpanan Emas Menjamin Masa Depan”.

Untuk memudahkan urusan jual beli di pihak ahli mahupun syarikat,pihak GCP telah melancarkan laman web khas di mana ahli  boleh membuat tempahan secara atas talian.Medium ini ternyata berkesan menjimakan masa dan tenaga ahli -ahli GCP.
Kemampuan GCP dalam industri emas sudah terbukti berdasarkan bilangan ahli yang berdaftar menjangkau 2000 orang dalam masa 2 tahun.


MATLAMAT SYARIKAT
  • Mensasarkan jumlah pengedar sah seramai 1000 orang dalam setahun.
  • Sasaran jualan melebihi RM10 000 000 dalam sebulan.
  • Mempelbagaikan produk jualan
  • Memberikan perkhidmatan yang efisyen dan telus kepada ahli -ahli GCP dari segi penyediaan dan penghantaran produk.
  • Memberikan servis khidmat pelanggan yang efisyen.
  • Mendidik masyarakat tentang kepentingan simpanan emas.
Untuk mencapai matlamat ini GCP melancarkan beberapa strategi yang berkesan antaranya ialah memperbanyak lagi seminar tentang kepentingan simpanan emas dalam masyarakat,meningkatkan mutu perkhidmatan dari masa ke masa dan mempelbagaikan lagi medium dalam mempromosikan produk syarikat seperti pengiklanan majalah,surat khabar,televisyen dan radio.

PENUTUP
Emas adalah pelindung nilai yg terbaik. Lindungi diri anda dan generasi pewaris anda dari kesusutan nilai matawang dan kenaikan kadar inflasi yg akan menyebabkan wang simpanan anda menyusut nilai. Berubahlah kepada simpanan emas. Kerana Rasulullah telah bersabda; akan tiba suatu zaman, tiada yg lebih berharga kecuali emas dan perak. 

Usaha GCP untuk merealisasikan visi,misi dan matlamatnya telah tercapai dan akan terus melahirkan lebih ramai usahawan dan jutawan emas Muslim.
Kaya dan berjaya kerana Allah untuk dunia dan akhirat. Amiinnnn....

No comments:

Post a Comment